Kardiologia

EKG Warszawa

Badanie EKG

wykonywane jest najczęściej w spoczynku. Lekarz prowadzący zleca to badanie, jeśli podejrzewa zaburzenia pracy serca. Elektrokardiografia jest częstym elementem diagnostycznym. Pozwala ona

skrupulatnie ocenić jakoś pracy serca i ewentualne wady. Do jej podstawowych zalet możemy zaliczyć przede wszystkim bezbolesność i nieinwazyjność. EKG niestety nie wykrywa wszystkich przypadłości związanych z sercem. Istnieje natomiast pewna grupa schorzeń, która diagnozowana jest wyłącznie przy pomocy tego badania. Dotyczy to przede wszystkim zaburzeń, odnoszących się do impulsów elektrycznych w sercu. Subiektywne odczucie pacjenta, jest w obliczu badania EKG bardzo często mylące. Dzieje się tak na skutek, tego, że pacjent nie jest w stanie wyczuć wszystkich patologii, związanych z jego organizmem.

Badanie EKG

zlecane jest najczęściej w sytuacji występowania bólowych w klatce piersiowej. W wielu przypadkach pacjenci wiążą je z bólami serca. Ból w klatce piersiowej należy do popularnych przypadłości. Nie zawsze jednak oznacza problemy z sercem. Do najczęstszych dolegliwości zaliczyć można niedokrwienie serca, które lokalizowane jest na przedniej powierzchni klatki piersiowej. Pojawia się najczęściej po wysiłku fizycznym i zmusza do jego zaprzestania. Objawy te często powiązane są z zawałami serca. Inna lokalizacja dolegliwości może towarzyszyć innym chorobom. W każdym niemal przypadku konieczna jest konsultacja z lekarzem specjalistą, który pomoże skrupulatnie ocenić stan naszego serca.

Badanie EKG

zlecane jest także bardzo często w przypadku występowania uczucia kołatania serca, które w wielu przypadkach jest objawem arytmii serca. Powiązane jest ono z migotanie przedsionków. W przypadku, gdy serce pracuje „za szybko” lub „za wolno”, mogą występować objawy takie jak duszność napadowa, zawroty głowy, lub krótkotrwała utrata przytomności, która najczęściej trwa od kilkunastu sekund do jednej minuty. Po tym czasie odzyskiwana jest świadomość.