Chirurg naczyniowy Warszawa

Niekiedy w wyniku zaburzeń układu krwionośnego konieczna jest wizyta u chirurga naczyniowego.

Lekarz ten zajmuje się nie tylko różnego rodzaju zatorami w żyłach, problemami z żylakami lub też pajączkami, w zakresie jego specjalizacji są także wszystkie kwestie związane z układem limfatycznym. Chirurg naczyniowy warszawa nie podejmuje się jednak żadnych aspektów związanych z dziedziną neurochirurgii czy kardiochirurgii, są to specjalizacje o zupełnie innym zakresie. Pacjenci, którzy cierpią z powodów żylaków, nadmiernego drętwienia rąk lub nóg, opuchlizny lub skutków choroby zakrzepowej z pewnością powinni udać się do chirurga naczyniowego.

Zadaniem lekarza o tej specjalizacji, jest ustalenie przyczyn dolegliwości pacjenta oraz dobranie odpowiedniej metody leczenia. Do chirurga naczyniowego zgłaszają się także pacjenci z różnym stadium miażdżycy lub chorób nowotworowych, zlokalizowanych w obrębie układu krwionośnego. Na podstawie badań przeprowadzonych do momentu wizyty, jak również w wyniku badania fizykalnego, lekarz ustala dalsze kroki związane z leczeniem. Jeśli zachodzi potrzeba, to zleca wykonanie dodatkowych badań lub sam je przeprowadza. Lekarz chcąc dobrać odpowiednią metodę leczenia, może poprosić pacjenta o dostarczenie wszystkich posiadanych wyników badań.

Jeśli pacjent dysponuje wcześniej wykonaną dokumentacją medyczną, to warto, aby przekazał ją chirurgowi naczyniowemu, który ma podjąć się leczenia, z pewnością przyspieszy to diagnozowanie schorzenia i pozwoli rozpocząć kurację.

Gdy z różnych powodów, lekarz zdecyduje o wykonaniu np. badania ultrasonografem, to nie należy się ich obawiać. Badanie jest bezbolesne, a fale radiowe używane w jego trakcie, nie powodują żadnych skutków ubocznych. Badania USG wykonywane są zarówno na podstawie skierowania, jak również prywatnie. Jeśli pacjent zdecyduje się na realizację badania prywatnie, to musi liczyć się z dodatkowymi kosztami.

Pacjenci, którzy zauważyli u siebie nawracające problemy z żylakami lub pajączkami, związane z uczuciem opuchlizny, bólu, pojawiających się sinych lub brązowych plam tuż pod skórą, to z pewnością powinni udać się do chirurga naczyniowego. Problemy tego rodzaju mogą świadczyć o zwężeniu żył, co powoduje mniejszy przepływ krwi, w efekcie może doprowadzić do zatorów. Chirurg naczyniowy, dla większej pewności diagnostycznej może także zlecić przeprowadzenie u pacjenta np. tomografii komputerowej, która daje całkowity obraz drożności układu krwionośnego.

Pacjenci cierpiący na miażdżycę, chorobę zatorową lub tzw. stopę cukrzycową, są narażeni na niedrożność żył i tętnic w stopniu wyższym, niż pozostali pacjenci. W tego typu schorzeniach, niezwykle ważne jest szybkie reagowanie i działanie. Chirurg naczyniowy, może przywrócić drożność poszczególnych żył, za pośrednictwem zabiegów bardziej lub mniej inwazyjnych. Wszczepiane są pacjentowi tzw. stenty, czyli wyrób medyczny w kształcie metalowej siatki, która rozłożona wewnątrz żyły, na tyle ją rozszerza, aby przywrócić jej drożność.