Co to są leki OTC i czy warto w nie inwestować?

Zmaganie się z różnego rodzaju dolegliwościami i chorobami wymusza na nas konieczność zakupu odpowiednich leków, dzięki którym możliwe będzie zminimalizowanie objawów i zwalczenie problemu. Alternatywą dla tradycyjnych medykamentów są leki OTC – co kryje się pod tym tajemniczym skrótem i są to środki godne zakupu? Sprawdźmy!

Leki OTC, czyli dostępne bez recepty

Leki OTC bonifraterskie to po prostu preparaty, które dostępne są bez recepty – oznacza to sam skrót, którego rozwinięcie to over-the-counter drug. Są one przeznaczone dla tych osób, które dzięki objawom są w stanie samodzielnie dostrzec, jaki mają problem – np. przeziębienie czy grypę i nie musza w tym celu konsultować się z lekarzem. Leki OTC mogą więc być stosowane jeszcze przed wizytą u specjalisty i dostępne są zarówno w stacjonarnych aptekach, jak też sklepach internetowych.

Do popularnych środków tego typu zaliczamy przede wszystkim wszelkie leki na bóle głowy, przeciwgorączkowe, pomagające przy alergiach czy chorobach lokomocyjnych. Dostępne są nawet w kioskach czy na stacjach benzynowych i cieszą się ogromną popularnością wśród wielu osób – nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie.

Czy leki OTC to dobry wybór?

Oczywiście, ponieważ leki OTC tworzone są przez uznane firmy farmaceutyczne i w oparciu o sprawdzone składniki – również takie, które wchodzą w skład preparatów dostępnych na receptę. Są przeznaczone do leczenia chorób, a dawkowanie ich w odpowiednich ilościach nie stanowi jakiegokolwiek zagrożenia dla Twojego zdrowia. Jeżeli więc chcesz zniwelować ból czy objawy, sięgnij po sprawdzone leki OTC – znajdziesz je w wielu miejscach i w bardzo przystępnych cenach.

Pamiętaj – preparaty tego typu nie zawsze okażą się skuteczne. Jeżeli skorzystałeś z leku OTC, ale jego działanie okazało się zbyt słabe, by poradzić sobie z konkretną dolegliwością, udaj się do lekarza. Przepisze Ci on odpowiednie medykamenty, które pozwolą zwalczyć chorobą i przywrócić komfort codziennego życia!