Kardiolog Warszawa

Kardiologia jest dziedziną nauki, zajmującą się schorzeniami i wadami w obrębie układu sercowo-naczyniowego. Odpowiedzialna jest za rozpoznawanie chorób, symptomów, a także leczenie. Kardiologia koncentruje się przede wszystkim na chorobach nabytych i wrodzonych serca. Zajmuje się ponadto naczyniami krwionośnymi. W zakresie zainteresowania kardiologów mieści się przede wszystkim cały układ krążenia i wszystkie choroby sercowo-naczyniowe. Do najpopularniejszych schorzeń zaliczyć można nadciśnienie tętnicze. Na przełomie XX i XXI wieku zakres działań kardiologów znacznie się poszerzył. Doszło do tego, że wyodrębniona została osobna specjalizacja, która nazywa się hipertensjologią.

Podstawowym zakresem działania kardiologów jest diagnozowanie i leczenie chorób związanych z sercem. W wielu przypadkach te schorzenia mają charakter neurologiczny lub pulmonologiczny. Do podstawowych zadań i metod kardiologicznych, zaliczyć możemy:

• badanie diagnostyczne, pozwalające określić rodzaj chorób serca, układu krążenia, mięśnia sercowego i naczyń krwionośnych
  • wsparcie w trakcie rehabilitacji, obejmujące życie zawodowe i społeczne pacjentów
  • fachowa opieka medyczna
  • badanie serca, wykonywane przy użyciu specjalnych sprzętu, np. EKG
  • diagnostyczne badanie cewnikowania serca, w którym wykorzystuje się koronografię
  • wykorzystanie innych dziedzin naukowych do wybrania najbardziej optymalnej metody leczenia, późniejsza ocena nuklearno-medycznych

Do najczęstszych przyczyn wizyty u kardiologa, zaliczyć możemy zły stan serca, który objawia się kłuciem i bólem w klatce piersiowej. Ból pojawia się w okolicy mostka, jest przeszywający i długotrwały.

Dobry kardiolog Warszawa – gwarancja odpowiedniej ochrony

Wybór odpowiedniego kardiologa pozwala cieszyć się zdrowiem przez długi okres czasu. Kluczem do sukcesu jest wybór doświadczonego, obeznanego w temacie specjalisty, który w swojej pracy zawodowej mierzył się już z wieloma różnymi problemami. Pozwoli mu to na skrupulatną ocenę sytuacji, w jakiej znajduje się pacjent.