Rehabilitacja

Kiedy możemy stwierdzić, iż zmagamy się z chorobą którą jest łokieć tenisisty?

Kiedy możemy stwierdzić, iż zmagamy się z chorobą którą jest łokieć tenisisty? Oczywiście w przypadku gdy dostrzeżemy pierwsze niepokojące oraz charakteryzujące ją oznaki, a mianowicie przeszywający ból który pojawia się w okolicach nadgarstka podczas ruszania nim i przeciąga się aż do przegubu łokciowego. Pewnie, że w takiej sytuacji niezbędne jest co oczywiste udanie się do specjalisty jakim jest ortopeda oraz zachodzi konieczność i potrzeba przeprowadzenia badań USG, jakie de facto pozwolą nam stwierdzić, czy to właśnie wspomniany łokieć tenisisty jest dolegliwością która nas dopadła. Ogromne znaczenie odgrywa tutaj specyfikacja bólu, jaki de facto pojawia się niemal zawsze gdy poruszamy nadgarstkiem, dlatego tak ważne jest dostrzeżenie go w okolicach jakich występuje. Pozwoli to ortopedzie nie tylko na zdobycie rozeznania, lecz niemal natychmiastowego skierowania nas na wspomniane badania USG.

Jak długo leczy się łokieć tenisisty?

Jak długo leczy się łokieć tenisisty? Jest to przede wszystkim poważne schorzenie ortopedyczne, które wymaga zwłaszcza zdiagnozowania we wczesnym stadium rozwoju, kiedy nie doszło jeszcze do uszkodzenia tkanki ścięgien i nie zachodzi konieczność wykonywania specjalistycznego zabiegu oraz unieruchomienia odcinka naszej ręki. Zazwyczaj w przeciągu kilkunastu dni powinny zostać wykonane zabiegi rehabilitacyjne i fizykoterapeutyczne jakie de facto pozwalają na odprężenie zbyt napiętych mięśni. Zalecany jest również wypoczynek, co za tym idzie przynajmniej kilka dni kiedy nie będziemy nadwyrężać przegubu łokciowego a tym samym pozwolimy mu na swobodną oraz niezbędną regenerację. Niestety jak wspomniano powyżej, zdarzają się przypadki kiedy leczenie łokcia tenisisty zakłada długofalowe działanie oparte o zabieg zakładający wstrzyknięcie osocza bogatopłytkowego jakie powstaje na bazie naszej krwi. Można więc powiedzieć, że w takiej sytuacji okres samej rekonwalescencji zostanie w odpowiedni sposób wydłużony, a nawet wręcz wydłużony.

Co jest przydatne i skuteczne przy leczeniu łokcia tenisisty?

Co jest przydatne oraz skuteczne przy leczeniu łokcia tenisisty? Mianowicie jak wspomniano powyżej, duże zastosowanie ma nie tyle farmakologia, co rehabilitacja i fizykoterapia, specjalne masaże relaksacyjne oraz zastosowanie fali uderzeniowej a więc ultradźwięków. Niech nie dziwi zatem sytuacja, iż właśnie to zaleca się wszystkim pacjentom oraz osobom jakie nie radzą sobie z bólem czy też łokieć tenisisty przeszkadza im w swobodnym i normalnym funkcjonowaniu. Jedno jest pewne, wypoczynek oraz relaks mają bardzo duże znaczenie przy czymś nader ważnym, a mianowicie regeneracji tkanki ścięgna, co za tym idzie jej prawidłowego i odpowiedniej odbudowy. Nie bagatelizujmy wręcz potrzeby wypoczynku i relaksu, a co najważniejsze zadbajmy o to aby proces regeneracji tkanki ścięgna przyniósł jasno zamierzony efekt i pozwolił nam na odbudowanie czy też pojawienie się nowej tkanki tam gdzie powstał jej ubytek. Dostosujmy się zawsze do zaleceń lekarza jakim jest ortopeda, i tego co nam nakazuje w kontekście leczenia takiej choroby robić.