Ortopedia

Wkładki ortopedyczne Warszawa Bielany

Dobierając obuwie do rozmiaru i kształtu swojej stopy, rzadko zwracamy uwagę na wkładkę, jaka się w nich znajduje.

Natomiast niekiedy zachodzi potrzeba, aby nasze buty były wyposażone we właściwie dobrane wkładki ortopedyczne. Są to wszelkiego rodzaju wkładki, które nie mają na celu pochłanianie jedynie przykrego zapachu stóp czy też zwiększenie ocieplenia w obuwiu. Wkładki ortopedyczne pełnią funkcję leczniczą i rehabilitacyjną u osób, które cierpią na wady postawy. Wkładki ortopedyczne są najczęściej dobierane w gabinetach podologicznych lub u lekarza ortopedy po wykonaniu badania uwzględniającego kształt stóp pacjenta.

Wkładki ortopedyczne mają szczególnie zastosowanie u osób zmagających się z problemem płaskostopia. Odpowiednio podparte mięśnie stóp wpływają na prawidłowe ich ułożenie w obuwiu, a zatem również mogą wpłynąć na przyjęcie prawidłowej postawy ciała. Jeśli wkładki są dobrane odpowiednio i są stosowane nieprzerwanie przez okres leczenia, to z dużym prawdopodobieństwem można założyć, iż wada ulegnie zmniejszeniu lub całkowitemu zniknięciu. Istotne w okresie leczenia jest prawidłowe stosowanie wkładek oraz zachowanie wszystkich innych zaleceń lekarza, łącznie z udaniem się na wizytę kontrolną.

Niejednokrotnie bóle stawów mogą być spowodowane brakiem odpowiednich wkładek lub źle dobranymi wkładkami profilaktycznymi.

Jeśli zatem wasze obuwie jest wyposażone we wkładki zwykłe, bez żadnego profilowania, to wysoce prawdopodobne jest to, że po dłuższym chodzeniu w nich, wasze stopy będą zmęczone, opuchnięte oraz mogą być obolałe. Wkładki profilaktyczne czasowo uśmierzają ból czy skłonność do otarć, jednak w przypadku wad postawy konieczne będą wkładki dobrane indywidualnie. Zarówno okulary jak i wkładki do butów są sprzętem rehabilitacyjnym mającym na celu wpłynięcie na poprawienie komfortu życia.

W przypadku doboru okularów należy pamiętać, iż źle zdiagnozowana wada wzroku może przyczynić się do pogorszenia jakości widzenia, a także wywołać niepożądane objawy, jak na przykład bóle głowy. Podobnie może być ze źle dobranymi wkładkami ortopedycznymi. Jeśli nie będą one wyprofilowane odpowiednio do stopy pacjenta, to rośnie ryzyko że nie spełnią one swojego zadania, a co więcej, wpłyną na pogłębienie wady postawy i spowodują nowe dolegliwości. Pacjenci, którzy powinni korzystać z wkładek ortopedycznych bardzo często cierpią na bóle nie tylko kolan, ale także i lędźwiowego odcinka kręgosłupa.

Zarówno lekarz ortopeda, jak i specjalista w gabinecie podologicznym powinien wykonać odpowiednie badanie mające na celu zweryfikowanie, jak głęboka jest wada budowy stóp pacjenta, oraz jakiego rodzaju wkładkę należy dobrać, aby jak najrzetelniej odwzorować prawidłowe ułożenie mięśni stopy. Tego typu diagnozowanie ma na celu dopasowanie wkładek do konkretnego przypadku tak, aby zmniejszyć uczucie dyskomfortu pacjenta. Co w efekcie będzie miało na celu nauczenie mięśni prawidłowego funkcjonowania, co z czasem przyniesie cofnięcie się wady i poprawne podtrzymywanie ciężaru ciała.