Czy istnieją przeciwwskazania do wszczepienia implantów zębowych?

Wszczepianie implantów zębowych, nie wykonuje się u cukrzyków, u osób chorych psychicznie, zmagających się ze schorzeniem bruksizmu, a więc zgrzytaniem zębów o podłożu nerwowym, ale także u pacjentów mających problem z alkoholem i narkotykami, chorujących na AIDS, cierpiących na nowotwory oraz kobietom w ciąży. Ponadto na zmniejszenie szans przyjęcia się implantu, w naszym organizmie, może mieć wpływ przeziębienie, choroby kości, osteoporoza, czy paradontoza. Inną grupą przeciwwskazań, są tzw. miejscowe i należą do nich cechy naszej szczęki. Dotyczy to głównie jej małej szerokości i wysokości. To bowiem, powoduje zbyt mało miejsca, na wykonanie korony, Pacjenta dyskwalifikują także stany zapalne występujące w błonie śluzowej, w okolicach miejsca w którym miałby być wszczepiony implant zębowy piła https://twojstomatolog.com/dentysta-pila-zadbaj-o-swoj-usmiech-na-najwyzszym-poziomie/ . Zwykle by przygotować pacjenta, jak najlepiej się da, wykonywany jest szereg badań, w tym RTG i tomografia komputerowa. Oceniana jest na tej podstawie ilość kości, stan pozostałych zębów, a także rozmiar zatok, zarówno tych przynosowych, jak i szczękowych.

Czy musimy się liczyć z powikłaniami po zabiegu wszczepiania implantów zębowych?

Jest to możliwe, mogą one powodować pewne powikłania. Należy mieć na uwadze fakt, że są to ciała obce, które zostają umieszczone w organizmie i niestety istnieje ryzyko odrzucenia. Wszystko jednak, w dużej mierze zależy od odpowiedniego przygotowania pacjenta, jeśli jest ono wykonane na wysokim poziomie i z największym profesjonalizmem, zmniejsza się tym samym ryzyko nietolerancji organizmu. Trzeba także brać pod uwagę, że po zabiegu, zwykle występuje opuchlizna, zasinienie, ból, co daje nam na kilka dni poczucie dyskomfortu. Zaleca się w takim przypadku, aby pacjent zażywał leki przeciwzapalne. Może także wystąpić gorączka, osłabienie, ból gardła, ból innych zębów, czy powiększone węzły chłonne, w momencie odczuwania takich dolegliwości powinniśmy zgłosić się na wizytę do stomatologa, który oceni nasz stan zdrowia.