Pielęgnacja skóry atopowej – jak powinna wyglądać?

Każdy marzy o pięknej i gładkiej skórze. Chcąc utrzymać ją w dobrej kondycji, bardzo ważna jest odpowiednia pielęgnacja tego narządu o każdej porze roku. Latem narażeni jesteśmy na szkodliwe działanie promieni słonecznych, zimą i jesienią naskórek może zostać uszkodzony przez wiatr i mróz. Odpowiednie nawilżanie powinno więc być standardem w procesie dbania o zdrową cerę i skórę całego ciała. Jednak, co zrobić, gdy pomimo systematycznej pielęgnacji, pojawiają się zaczerwienienia, suchość i świąd? Najprawdopodobniej są to objawy Atopowego Zapalenia Skóry. Jak dbać o skórę przy AZS?

W jaki sposób poprawić stan skóry atopowej?

Skóra atopowa wymaga specjalnej pielęgnacji. Warto korzystać z takich produktów jak krem na atopowe zapalenie skóry Bepanthen, ale również ze specjalnych płynów do kąpieli czy szamponów dla osób z atopią. Dobrze jest postawić także na sprawdzone produkty naturalne, które mogą łagodzić świąd i poprawiać barierę ochronną skóry.

Pielęgnacja skóry atopowej – krok po kroku

Poniższe wskazówki mogą wspomóc pielęgnację skóry atopowej:

• bierz ciepłą, letnią kąpiel z naturalnymi preparatami nawilżającymi (nie dłuższą niż 10-15 minut),
  • skórę osuszaj delikatnie, miękkim ręcznikiem, nie pocieraj,
  • natłuszczaj skórę dwa razy dziennie – najlepiej stosować preparaty, przeznaczone specjalnie dla atopików,
  • unikaj kosmetyków z drażniącymi substancjami – często drogeryjne, zapachowe produkty zawierają duże ilości takich środków,
  • nawilżaj powietrze w pomieszczeniu – odpowiednie nawilżenie zapobiegnie nadmiernemu wysuszaniu skóry,
  • noś odzież z delikatnych, bawełnianych materiałów.

Żyj w zgodzie z naturą – naturalne kosmetyki naturalne, które wspomogą Twoją skórę

Osobom z atopią skórą zaleca się kupowanie kosmetyków pielęgnacyjnych w aptekach lub sklepach medycznych, gdyż tam można najczęściej znaleźć produkty z odpowiednim składem dla takiego typu skóry. Można też korzystać z kosmetyków naturalnych, jeżeli są dobrze tolerowane. W pielęgnacji skóry atopowej wykorzystuje się między innymi:

• olej z konopi siewnej,
  • olej z ogórecznika,
  • olej z wiesiołka,
  • olej jojoba,
  • olej lniany,
  • olej ze słodkich migdałów,
  • olej bawełniany,
  • mocznik,
  • pantenol,
  • alantoina,
  • aloes,
  • wosk pszczeli,
  • masło shea,
  • wyciągi: z nagietka, rumianku, owsa, pszenicy.

Powyższe substancje często wykorzystywane są w kosmetykach do skóry atopowej. Większość z nich, oprócz działania nawilżającego, wykazuje również właściwości łagodzące zaczerwienienia, zmniejszające świąd i poprawiające warstwę lipidową skóry.

Podsumowanie

Atopowe Zapalenie Skóry to schorzenie, które wiąże się z wieloma problemami. Jednak wiedza na temat odpowiedniej pielęgnacji oraz stosowanie się do zaleceń lekarza, pozwolą skutecznie zmniejszyć symptomy choroby i poprawić komfort (zarówno psychiczny, jak i fizyczny) pacjenta. Ważne jest, aby dokładnie obserwować swoje ciało, aby móc rozpoznać, w jakich sytuacjach symptomy się nasilają. Dbając o systematyczne nawilżanie skóry odpowiednimi produktami, możemy zapewnić jej ulgę i zwiększyć ochronę.